نوشته شده توسط : بارکزهی

Zope چیــــــست

مقدمه

در اين مقاله به معرفی Zope، قابليتها و مفاهيم اساسی آن پرداخته شده است. براي استفاده از اين مقاله، شما بايد مفاهيم پايه اي HTML و URL ها و همچنين نحوه استفاده از مرورگرها را بدانيد. بمنظور استفاده از Zope و نوشتن برنامه های تحت وب با آن لازم نيست که يک برنامه نويس ماهر باشيد اما مقداري پيش زمينه برنامه نويسي، بخصوص برنامه نويسي شي گرا، مفيد خواهد بود.

اين مقاله شامل آموزش کار با رابط مديريتی Zope و برنامه نويسی با آن نمی باشد. هدف آن مقايسه Zope با محصولات مشابه و بيان بر تری های آن نسبت به برنامه های رقيب است.

1- معرفيZope

Zope يک Framework است که به Developer ها، با مهارتهاي متفاوت،امکان ساخت برنامة تحت وب مي دهد. در اين بخش اهداف Zope همراه با جزئيات ، همچنين وجه تمايز آن با برنامه هاي مشابه مورد بررسي قرار خواهد گرفت .

1-1- برنامه تحت وب چيست ؟

· يکي از موارد مهم در مورد وب سايتها اين است که بازديدکنندگان مطالب به روز شده ببينند . محتواي وب سايت نسبت به زمان بايد بطور پيوسته تغيير کند . براي مثال، اگر يک وب سايت تجاري، که به کاربران در خريد و فروش اتومبيلهاي دسته دوم کمک مي کند، در نظر بگيريم، احتياجي که در اين وب سايت بايد برآورده شود اين است که تبليغاتي مخصوص اتومبيلهايي که هنوز فروش نرفته اند بطور مداوم در سايت وجود داشته باشد. همچنين تبليغات جديدي که فروشندگان جايگزين مي کنند حد اکثر بعد از يک يا دو روز در سايت قرار گيرند . اگر هيچکدام از اين موارد برآورده نشوند ، مسلماً اين وب سايت موفق نخواهد بود .



:: موضوعات مرتبط: Zope چیــــــست , ,
:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 خرداد 1392 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد